XXIV Всеукраїнська інтернет-олімпіада "На Урок"
Вітаємо переможців XXIV Всеукраїнської інтернет-олімпіади "На Урок" (Зима 2025)!16:19 17.03.2025
Педагогічний колектив Молодецького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів вважає, що робота з обдарованими учнями є одним з головних напрямків діяльності сучасної школи.
Діти тим талановитіші та розумніші, чим більше можливостей бути талановитими й розумними ми їм надамо.
У закладі визначено головні завдання в роботі з обдарованими дітьми:
• створення максимально сприятливих умов для формування високо інтелігентної, активної творчої особистості;
• розробка і поетапне впровадження нового змісту освіти, інтерактивних технологій навчання й виховання;
• створення сприятливих умов для самозростання, розвитку творчого потенціалу вчителів.
Ми пишаємося своїми талановитими учнями, імена яких неодноразово зустрічаються серед призерів районних олімпіад, Всеукраїнських та Міжнародних конкурсів!
З ТЕОРІЇ
Обдарованість дитини... Що це таке? Можливо це своєрідна іскра Божа, яку треба відшукати в її душі і допомогти не тільки не згаснути, а спалахнути полум’ям. Здібні, талановиті люди в будь-якому суспільстві є його “локомотивом”. Саме їхніми інтелектуальними зусиллями забезпечується прогрес суспільства, плодами якого користуються всі.
Нині існує понад 100 (!) визначень обдарованості, при чому серед них немає жодного, яке цілком влаштовувало б хоч якусь частину психологів і педагогів.
У найновішому словнику української мови зазначено що обдарованим (талановитим) є той, хто має великі здібності; дар (талант) – це видатні природні здібності, хист, обдарування.
Ще одне визначення: обдарованість – своєрідне поєднання здібностей (окремих психічних якостей, що обумовлюють можливості людини в тій чи іншій діяльності), єдність, яку вони складають у своїй взаємодії; обдарованість містить у собі здатність до узагальнення, інтелектуальну потенцію, високу креативність та високий рівень мотивації.
Існують різні типи обдарованості. Так, дуже дефіцитна і найменш вивчена лідерська або соціальна обдарованість. Така обдарованість характеризується здатністю розуміти інших людей, будувати з ними конструктивні взаємини, управляти ними. Ще один тип обдарованості – художня. Цей тип обдарованості, як правило, виявляється у високих досягненнях у художній діяльності – музика, танці, живопис, скульптура, сцена. Психомоторна (спортивна) обдарованість виявляється дуже помітно, але в контексті середньої загальноосвітнього закладу не являє спеціального інтересу. Учні зі спортивною обдарованістю часто не зовсім добре вчаться. Це пов’язано насамперед із недостачею часу та належного бажання. Якщо в школярів, що захоплюються спортом, створити відповідну мотивацію, то вони, як правило, можуть чудово навчатися.
Пряме відношення до школи мають таких три типи обдарованості : академічна, інтелектуальна і творча(креативна).
Академічна обдарованість являє собою яскраво виражену здатність навчатися. Академічно обдаровані школярі – це завжди генії самого навчання, це блискучі професіонали шкільної праці, чудові майстри швидкого, міцного та якісного засвоєння.
Інтелектуальна обдарованість – це не тільки і навіть не стільки здатність навчатися, скільки вміння думати, аналізувати, зіставляти факти, тобто виконувати складну інтелектуальну роботу. Носії такої обдарованості – розумники та розумниці. Вони іноді блискуче, іноді непогано, іноді чудово з одних предметів і погано з інших – це залежить від їхнього ставлення до предмета й до викладача.
Творча обдарованість (креативна) –це те що, виявляється в нестандартному баченні світу, в нешаблонному мисленні і в тому, що суспільство оцінює над усе. У творчої обдарованості багато різних варіантів: є учні, які виявляють неабиякі творчі можливості буквально в будь – якій діяльності, за яку беруться, але бувають учні, в яких таке нестандартне бачення виявляється досить яскраво лише в одній сфері.
Кожна обдарована (талановита) дитина – індивідуальність і потребує особливого підходу. Виявити талант мають психологічні служби, а створити умови для виявлення суто педагогічне завдання.
У навчальній діяльності робота з обдарованими дітьми ґрунтується на диференційованому підході, що сприяє розширенню й поглибленню освітнього простору предмета.
Мета роботи з обдарованими дітьми - виявлення таких дітей та створення умов для їх оптимального розвитку.
Завдання роботи з обдарованими дітьми:
-Розвиток цілісної картини світу в уявленнях дитини.
-Розвиток творчого критичного й абстрактно-логічного мислення, здатностей розв'язувати проблеми.
-Розвиток здатності самостійно навчатися та здійснювати дослідницьку роботу.
-Розвиток здатностей до самопізнання й саморозуміння, формування позитивної «Я-концепції».
-За якими принципами будується робота з обдарованими дітьми?
-Орієнтація на змагання, актуалізація лідерських можливостей учнів.
-Орієнтація на потреби дитини.
-Максимальне розширення кола інтересів.
-Домінування розвивальних можливостей над інформаційною насиченістю.
-Ускладнення змісту навчальної діяльності.
Яким повинен бути вчитель у роботі з обдарованими дітьми?
• Талановитим, здатним до експериментальної й творчої діяльності.
• Професійно грамотним.
• Інтелігентним, моральним і ерудованим.
• Володіти сучасними педагогічними технологіями.
• Мати позитивну «Я-концепцію», бути цілеспрямованим, наполегливим, емоційно стабільним.
• Умілим організатором навчально-виховного процесу, психологом.
• Що повинен уміти вчитель для роботи з обдарованими дітьми?
• Збагачувати навчальні програми, тобто оновлювати й розширювати зміст навчання.
•Працювати диференційовано, здійснювати індивідуальний підхід і консультувати учнів.
• Стимулювати пізнавальні здібності учнів.
•Приймати зважені психолого-педагогічні рішення.
• Аналізувати навчально-виховну діяльність — свою та класу.
• Добирати й готувати матеріал для колективних творчих справ.
Завдання педагогів полягає у тому, щоб створити умови, з яких будь-яка дитина могла б просуватися шляхом власної досконалості, уміла мислити самостійно, нестандартно. Цей шлях називається «самовдосконаленням дитини в умовах освітнього процесу».
Обдарованість — це система, що розвивається протягом життя, визначає можливість досягнення людиною вищих (незвичайних, неабияких) результатів в одному або декількох видах діяльності порівняно з іншими людьми.
Обдарована дитина — це дитина, яка має яскраві й очевидні, іноді видатні досягнення (або внутрішні передумови таких досягнень) у тому або іншому виді діяльності.
За якими напрямами здійснюється робота вчителів з обдарованими учнями?
1.На уроках — індивідуальна диференційована робота.
2.Гурткова робота із предмета.
3.Позакласні заходи у межах предметних тижнів.
4.Предметні заходи у класі із запрошенням батьків.
5.Участь в олімпіадах різного рівня.
6.Участь у творчих конкурсах різного рівня
7. Театралізовані свята — особлива форма роботи з обдаровани¬ми дітьми, оскільки в них діти мають можливість не тільки реалізувати акторські здібності, безпосередньо беручи участь у виставах, але й виявити творчі навички, розробляючи сценарії постановок, розвинути схильність до художнього читання й літературної творчості, виявити ерудицію й дослідницькі навички у вікторинах і наукових диспутах. Така робота сприяє підвищенню мотивації обдарованих дітей до співробітництва з педагогами й копіткій роботі із самовдосконалення.
Етапи роботи з обдарованими учнями:
1. Підготовчий
Виявлення обдарованих учнів;
Складання діагностичних карт;
Розроблення нормативних документів, робочих програм роботи з обдарованими учнями.
Основний (практичний)
Упровадження інтерактивних методів навчання (проблемно-дослідницьких, проектних, модульних), що розви¬вають в учнів творче й дослідницьке мислення.
Активна участь в інтелектуальних і творчих конкурсах різних рівнів.
Узагальнення
Аналіз досягнутих результатів.
Співвідношення результатів реалізації програми з поставленими метою й завданнями.
Визначення перспектив і шляхів подальшої роботи з обдарованими учнями.
Форми роботи вчителя-предметника з обдарованими дітьми
1. Розв'язання нестандартних завдань на уроках і в позаурочний час.
2. Індивідуальна й диференційована робота.
3. Ділові гри, інтерактивні методи навчання.
4. Участь у конкурсах різних рівнів.
5. Участь у предметних олімпіадах різних рівнів.
Розвиток обдарованості учнів залежить від професійного рівня педагогів та використання креативних методів навчання. У практиці педагогічної діяльності слід використовувати нові технології навчання, які сприятимуть розвитку інтелектуальної, творчої, предметної або лідерської обдарованості.
XXIV Всеукраїнська інтернет-олімпіада "На Урок"
Вітаємо переможців XXIV Всеукраїнської інтернет-олімпіади "На Урок" (Зима 2025)!16:19 17.03.2025
Всеукраїнська шкільна ліга "Пліч-о-пліч" із чирлідингу
Вітаємо наших талановитих чирлідерок із чудовим результатом! 25 січня команда дівчат 6-7 класів Молодецького ЗЗСО І-ІІІ ступенів продемонструвала свою майстерність, креативність та згуртованість у змаганнях Всеукраїнської шкільної ліги "Пліч-о-пліч" із чирлідингу. Цей день став незабутнім, адже наші дівчата блискуче виступили, зарядивши всіх глядачів енергією та позитивом і заслужено ІІ місце!15:09 30.01.2025
13:25 17.12.2024
ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з обслуговуючої праці та технічних видів праці
Щиро вітаємо Гладун Анастасію, ученицю 9 класу, Турченка Станіслава, учня 9 класу, із блискучими здобутками: Анастасію — з почесним І місцем у ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з обслуговуючої праці. Станіслава — з гідним ІІІ місцем у ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з технічних видів праці.12:03 04.12.2024
ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з правознавства
Щиро вітаємо Гоменюка Дениса, учня 9 класу, з почесним ІІ місцем у ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з правознавства! Це досягнення свідчить про твою наполегливу працю, знання та інтерес до правознавства.12:02 04.12.2024
ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з географії
Вітаємо Браславського Іллю, учня 9 класу, з почесним ІІІ місцем у ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з географії! Ваш успіх – це результат наполегливості, старанності та любові до знань.12:01 04.12.2024
ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії
Вітаємо наших юних істориків! Щиро вітаємо Довбуша Дениса, учня 8 класу, та Кожухівського Владислава, учня 9 класу, із достойними результатами – ІІІ місцями у ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії!09:29 19.11.2024
ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології
Вітаємо з успіхами у біології! Щиро вітаємо Товстика Олександра, учня 9 класу, із почесним ІІ місцем, та Кожухівського Владислава, учня 9 класу, із ІІІ місцем у ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології!09:27 19.11.2024
ІІ етап ХХV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика
Вітаємо Пономар Асію, ученицю 4 класу, із заслуженим ІІІ місцем у ІІ етапі ХХV Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика! Ця перемога — результат її старанної праці, любові до рідного слова та наполегливості. Щира подяка також її педагогу, Гуляр Валентині Миколаївні, за майстерність, підтримку та натхнення, що допомогли Асії досягти такого високого результату. Бажаємо подальших успіхів, творчих злетів та нових перемог!13:26 14.11.2024
ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з англійської мови
Вітаємо Довбуша Дениса, учня 8 класу, з блискучим досягненням – І місце у ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з англійської мови! Це вагоме підтвердження його наполегливості, знань і таланту. Щиро дякуємо його вчителю, Довбуш Ірині Андріївні, за високий рівень підготовки, підтримку та віддану працю. Бажаємо подальших успіхів, натхнення й нових перемог на наступних етапах! Так тримати!13:25 14.11.2024