A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Молодецький заклад загальної середньої освіти І-ІII ступенів
Маньківської селищної ради Черкаської області

Робота з обдарованими дітьми

Педагогічний колектив Молодецького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів вважає, що робота з обдарованими учнями є одним з головних напрямків діяльності сучасної школи.

Діти тим талановитіші та розумніші, чим більше можливостей бути талановитими й розумними ми їм надамо.

У закладі визначено головні завдання в роботі з обдарованими дітьми:
• створення максимально сприятливих умов для формування високо інтелігентної, активної творчої особистості;

• розробка і поетапне впровадження нового змісту освіти, інтерактивних технологій навчання й виховання;

• створення сприятливих умов для самозростання, розвитку творчого потенціалу вчителів.

Ми пишаємося своїми талановитими учнями, імена яких неодноразово зустрічаються серед призерів районних олімпіад, Всеукраїнських та Міжнародних конкурсів!

З ТЕОРІЇ

Обдарованість дитини... Що це таке? Можливо це своєрідна іскра Божа, яку треба відшукати в її душі і допомогти не тільки не згаснути, а спалахнути полум’ям. Здібні, талановиті люди в будь-якому суспільстві є його “локомотивом”. Саме їхніми інтелектуальними зусиллями забезпечується прогрес суспільства, плодами якого користуються всі.

Нині існує понад 100 (!) визначень обдарованості, при чому серед них немає жодного, яке цілком влаштовувало б хоч якусь частину психологів і педагогів.

У найновішому словнику української мови зазначено що обдарованим (талановитим) є той, хто має великі здібності; дар (талант) – це видатні природні здібності, хист, обдарування.

Ще одне визначення: обдарованість – своєрідне поєднання здібностей (окремих психічних якостей, що обумовлюють можливості людини в тій чи іншій діяльності), єдність, яку вони складають у своїй взаємодії; обдарованість містить у собі здатність до узагальнення, інтелектуальну потенцію, високу креативність та високий рівень мотивації.

Існують різні типи обдарованості. Так, дуже дефіцитна і найменш вивчена лідерська або соціальна обдарованість. Така обдарованість характеризується здатністю розуміти інших людей, будувати з ними конструктивні взаємини, управляти ними. Ще один тип обдарованості – художня. Цей тип обдарованості, як правило, виявляється у високих досягненнях у художній діяльності – музика, танці, живопис, скульптура, сцена. Психомоторна (спортивнаобдарованість виявляється дуже помітно, але в контексті середньої загальноосвітнього закладу не являє спеціального інтересу. Учні зі спортивною обдарованістю часто не зовсім добре вчаться. Це пов’язано насамперед із недостачею часу та належного бажання. Якщо в школярів, що захоплюються спортом, створити відповідну мотивацію, то вони, як правило, можуть чудово навчатися.

Пряме відношення до школи мають таких три типи обдарованості : академічна, інтелектуальна і творча(креативна).

Академічна обдарованість являє собою яскраво виражену здатність навчатися. Академічно обдаровані школярі – це завжди генії самого навчання, це блискучі професіонали шкільної праці, чудові майстри швидкого, міцного та якісного засвоєння.

Інтелектуальна обдарованість – це не тільки і навіть не стільки здатність навчатися, скільки вміння думати, аналізувати, зіставляти факти, тобто виконувати складну інтелектуальну роботу. Носії такої обдарованості – розумники та розумниці. Вони іноді блискуче, іноді непогано, іноді чудово з одних предметів і погано з інших – це залежить від їхнього ставлення до предмета й до викладача.

Творча обдарованість (креативна) –це те що, виявляється в нестандартному баченні світу, в нешаблонному мисленні і в тому, що суспільство оцінює над усе. У творчої обдарованості багато різних варіантів: є учні, які виявляють неабиякі творчі можливості буквально в будь – якій діяльності, за яку беруться, але бувають учні, в яких таке нестандартне бачення виявляється досить яскраво лише в одній сфері.

Кожна обдарована (талановита) дитина – індивідуальність і потребує особливого підходу. Виявити талант мають психологічні служби, а створити умови для виявлення суто педагогічне завдання.

  У навчальній діяльності робота з обдарованими дітьми ґрунтується на диференційованому підході, що сприяє розширенню й поглибленню освітнього простору предмета.

 Мета роботи з обдарованими дітьми - виявлення таких дітей та створення умов для їх оптимального розвитку.

Завдання роботи з обдарованими дітьми:

-Розвиток цілісної картини світу в уявленнях дитини.

-Розвиток творчого критичного й абстрактно-логічного мислення, здатностей розв'язувати проблеми.

-Розвиток здатності самостійно навчатися та здійснювати дослідницьку роботу.

-Розвиток здатностей до самопізнання й саморозуміння, формування позитивної «Я-концепції».

-За якими принципами будується робота з обдарованими дітьми?

-Орієнтація на змагання, актуалізація лідерських можливостей учнів.

-Орієнтація на потреби дитини.

-Максимальне розширення кола інтересів.

-Домінування розвивальних можливостей над інформаційною насиченістю.

-Ускладнення змісту навчальної діяльності.

 

Яким повинен бути вчитель у роботі з обдарованими дітьми?
      • Талановитим, здатним до експериментальної й творчої діяльності.

      • Професійно грамотним.

      • Інтелігентним, моральним і ерудованим.

      • Володіти сучасними педагогічними технологіями.

  • Мати позитивну «Я-концепцію», бути цілеспрямованим, наполегливим, емоційно стабільним.

     • Умілим організатором навчально-виховного процесу, психологом.

     • Що повинен уміти вчитель для роботи з обдарованими дітьми?

     • Збагачувати навчальні програми, тобто оновлювати й розширювати зміст навчання.

     •Працювати диференційовано, здійснювати індивідуальний підхід і консультувати учнів.

    • Стимулювати пізнавальні здібності учнів.

    •Приймати зважені психолого-педагогічні рішення.

   • Аналізувати навчально-виховну діяльність — свою та класу.

   • Добирати й готувати матеріал для колективних творчих справ.

        Завдання педагогів полягає у тому, щоб створити умови, з яких будь-яка дитина могла б просуватися шляхом власної досконалості, уміла мислити самостійно, нестандартно. Цей шлях називається «самовдосконаленням дитини в умовах освітнього процесу».
        Обдарованість — це система, що розвивається протягом життя, визначає можливість досягнення людиною вищих (незвичайних, неабияких) результатів в одному або декількох видах діяльності порівняно з іншими людьми.
        Обдарована дитина — це дитина, яка має яскраві й очевидні, іноді видатні досягнення (або внутрішні передумови таких досягнень) у тому або іншому виді діяльності.

За якими напрямами здійснюється робота вчителів з обдарованими учнями?
1.На уроках — індивідуальна диференційована робота.
2.Гурткова робота із предмета.
3.Позакласні заходи у межах предметних тижнів.
4.Предметні заходи у класі із запрошенням батьків.
5.Участь в олімпіадах різного рівня.
6.Участь у творчих конкурсах різного рівня
7. Театралізовані свята — особлива форма роботи з обдаровани¬ми дітьми, оскільки в них діти мають можливість не тільки реалізувати акторські здібності, безпосередньо беручи участь у виставах, але й виявити творчі навички, розробляючи сценарії постановок, розвинути схильність до художнього читання й літературної творчості, виявити ерудицію й дослідницькі навички у вікторинах і наукових диспутах. Така робота сприяє підвищенню мотивації обдарованих дітей до співробітництва з педагогами й копіткій роботі із самовдосконалення.

Етапи роботи з обдарованими учнями:
1. Підготовчий

 Виявлення обдарованих учнів;

 Складання діагностичних карт;

 Розроблення нормативних документів, робочих програм роботи з обдарованими учнями.

Основний (практичний)

 Упровадження інтерактивних методів навчання (проблемно-дослідницьких, проектних, модульних), що розви¬вають в учнів творче й дослідницьке мислення.

 Активна участь в інтелектуальних і творчих конкурсах різних рівнів.

Узагальнення

 Аналіз досягнутих результатів.

 Співвідношення результатів реалізації програми з поставленими метою й завданнями.

 Визначення перспектив і шляхів подальшої роботи з обдарованими учнями.

 

Форми роботи вчителя-предметника з обдарованими дітьми
1. Розв'язання нестандартних завдань на уроках і в позаурочний час.
2. Індивідуальна й диференційована робота.
3. Ділові гри, інтерактивні методи навчання.
4. Участь у конкурсах різних рівнів.
5. Участь у предметних олімпіадах різних рівнів.
Розвиток обдарованості учнів залежить від професійного рівня педагогів та використання креативних методів навчання. У практиці педагогічної діяльності слід використовувати нові технології навчання, які сприятимуть розвитку інтелектуальної, творчої, предметної або лідерської обдарованості.

Дата: від до Скинути

Першість Маньківської ТГ з волейболу серед учнів ЗЗСО (дівчата)

Щиро вітаємо команду наших дівчат та тренера Шевченка Петра Степановича з ІІІ призовим місцем у змаганнях «Першість Маньківської ТГ з волейболу серед учнів ЗЗСО (дівчата)», що відбулись 03 лютого 2024 року!

08:49 06.02.2024

Обласний етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з англійської мови.

Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових дисциплін – це визнання обдарувань учнів, їх знань, предметної компетентності, навичок пізнавальної та творчої активності. 30 січня відбувся обласний (ІІІ) етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з англійської мови. На підставі рішення журі учень 11 класу нашого закладу освіти Довбуш Андрій посів ІІ призове місце.

08:46 06.02.2024

Обласний етап Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури

26 січня на обласному етапі Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури талановитий учень на чолі зі своїм педагогом гідно довели, що прагнення до пізнання, ініціатива і наполегливість мають обов’язково винагороджуватися!

11:20 31.01.2024

Першість Маньківської ТГ з шахів та шашок серед ЗЗСО 2023 р.

23 грудня 2023 наш заклад взяв участь у змаганнях «Першість Маньківської ТГ з шахів та шашок серед ЗЗСО 2023 р.». Учень 11 класу Шевченко Іван став переможцем, зайнявши ІІ місце (шахи), учениця 11 класу Хоменко Анастасія стала переможцем, зайнявши І місце (шашки), учень 8 класу  Товстик Олександр зайняв ІІ місце. Вітаємо переможців і вчителя Шевченка Петра Степановича. Зичимо натхнення, віри в свої сили і нових перемог!

08:35 28.12.2023

ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання та технологій

23 грудня 2023 наш заклад взяв участь у ІІ (районному) етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання та технологій. Учень 11 класу Турченко Анатолій став переможцем, зайнявши ІІ місце, учень 8 класу Турченко Станіслав зайняв І місце. Вітаємо переможців і вчителів Науменко Валентину Василівну та Карпенко Валентину Василівну. Зичимо натхнення, віри в свої сили і нових перемог!

08:32 28.12.2023

Конкурс-захист МАН

22 грудня 2023 року в Маньківському ЦДЮТ, МАН відбувся перший етап конкурсу-захисту МАН у секції англійської мови. Талановиту молодь закладів загальної середньої освіти Маньківської селищної ради цьогоріч представляв Довбуш Андрій Васильович, учень 11 класу Молодецького ЗЗСО I-III ст. (секція англійської мови, науковий керівник Довбуш Ірина Андріївна).

08:45 26.12.2023

ІІ етап Міжнародного конкурсу з української мови та літератури ім.П.Яцика

16 грудня 2023 наш заклад взяв участь у ІІ (районному) етапі Міжнародного конкурсу з української мови та літератури ім.П.Яцика. Учень 11 класу Довбуш Андрій став переможцем, зайнявши І місце, учень 7 класу Довбуш Денис зайняв ІІІ місце. Вітаємо переможців і вчителя Полюгу Людмилу Михайлівну. Зичимо натхнення, віри в свої сили і нових перемог!

15:53 18.12.2023

ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури

08 грудня 2023 наш заклад взяв участь у ІІ (районному) етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури. Учень 11 класу Довбуш Андрій став переможцем, зайнявши І місце. Вітаємо учня і вчителя Полюгу Людмилу Михайлівну. Зичимо натхнення, віри в свої сили і нових перемог!

08:20 12.12.2023

ІІ етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з астрономії

02 грудня 2023 наш заклад взяв участь у ІІ (районному) етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з астрономії. Учениця 11 класу Ткаченко Яна стала переможцем, зайнявши ІIІ місце. Вітаємо ученицю і вчителя Липівську Тамару Василівну. Зичимо натхнення, віри в свої сили і нових перемог!

08:37 11.12.2023

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора